Buduji návyky-návyk číslo 1-chodit dřív spát

Rozhodl jsem se zařadit do svého života test a to konkrétně zlepšit to co mi nějakým způsobem znepříjemňuje život a vytvořit si nějaký nový návyk, který mi (alespoň doufám) pomůže s tímto zabojovat a tím si život zlepšit.

Jak probíhala příprava?
Zcela jednoduše. Stačilo si na chvíli v klidu sednout a popřemýšlet nad svými “problémy”, které mě nějak ovlivňují a omezují.

Jako návyk číslo 1 jsem si zvolil “Chodit dřív spát” a lehce si ho upravil na “Chodit dřív ležet”.

Proč zrovna tento jako pomyslnou jedničku?
Protože poslední asi 3 roky jsem spal v průměru cca 3,5 hodiny denně (vyjma víkendu, to jsem si přispal zpravidla průměrných cca 7 hodin) a to asi převážná většina z vás uzná, není mnoho.

Podle toho taky většinou vypadaly moje dny. Pořád unavenej, protivnej i sám sobě, atd.

A to je potřeba změnit!!
Podobné stavy potom mají vliv na moje rozpoložení jak v zaměstnání tak i v mém podnikání a v tom by mohl být problém.
Přeci jen – ze vzduchu žít nestačí, i peníze jsou potřeba 🙂

Mám za sebou praktikování tohoto návyku zatím přes 14 dnů a jak to tedy vypadá v praxi?

Každý den se snažím přestat pracovat nejdéle v 19hodin večer. Po této hodině už musí být počítač vypnutý a všechna práce hotova.
Když náhodou nestihnu něco dodělat, beru to jako chybu v nastaveném systému plánování a tím pádem další prostor pro zlepšení rozvrhnutí práce.

Vzhledem k tomu, že sdílím svůj kalendář s několika lidmi (jen jako náhled “časové dostupnosti”), mám v něm vyhrazen (zaznamenán) i čas na večeři, atd.
Prostě a jednoduše – pokud má kalendář sloužit ke sdílení, musí tam být prostě vše, kdy nejsem dostupný pro další činnosti.

Ano, taky mě to ze začátku otravovalo zaznamenávat úplně vše, ale potom můžu s opravdu klidným svědomím “nasdílet svůj čas” a na tento kalendář odkazovat.

Kdybych neměl zaznamenáno vše (včetně třeba vyhrazeného času na nákup, třeba i rovnou spojený s procházkou), nebyl by “dostupný čas pro jiné věci” aktuální a tím pádem celá práce k ničemu.

Ale zpět k návyku.

Kolem 20hod. se opravdu už snažím být v posteli. Ano, popravdě se mi to zpravidla zatím nedaří a dostávám se tam až tak kolem 20:30, ale i to beru jako úspěch, vzhledem k předchozímu “až padnu tak padnu”.

Kdybych jen zalehl a snažil se usnout , vím rovnou, že by to nemělo v tuhle chvíli smysl – zvykám si pomalu.

Takže zatím ulehám s mým oblíbeným iPadem uvedeným do režimu “Nerušit”, nasadím sluchátka a buď sleduji nějaká videa ze kterých čerpám buď nápady nebo nové znalosti, nebo si čtu (potom sluchátka slouží pouze jako špunty proti okolnímu hluku – panelák je panelák 🙂 ).

Takto jsem zhruba do 21:30, kdy už po 14 dnech cítím, že nastává správná doba pro vypnutí a usnutí.

Před rokem skoro nemyslitelné, v tuto chvíli už asi tělo chápe že “teď se jde spát” a tak většinou netrvá dlouho a spím.

Ráno při budíčku ve 3:45 už to vstávání celkem jde 🙂
Ale prostor pro zlepšení tu stále je…

Takže zatím jsem s pokrokem spokojen a doufám, že už bude jen lépe.

Doporučuji tedy zaměřit se na jednu věc, která vám nějakým způsobem znepříjemňuje život a zkusit se s ní poprat.
Pokud přesto neuspějete, můžete si říct “alespoň jsem to zkusil” 🙂

Ale nebojte, uspějete.
Já věřím že jo.

iPad Mini jako náhrada za iPhone?

Už delší dobu si pohrávám s myšlenkou “odstřižení” mobilního telefonu jako takového a jeho náhrady za iPad Mini.

Vede mě k tomu několik skutečností o které bych se rád podělil a tím si jak utřídil svoje myšlenky, tak případně načerpal zpětnou vazbu od lidí, kteří tento krok už mají za sebou a tak mohou poskytnout pro mne velmi důležitou zpětnou vazbu.

Proč tedy hodlám změnit své “mobilní portfolio”?

Před cca 14 dny jsem se rozhodoval který ze strojů Apple zakoupit. Rozhodování bylo mezi MacBook Pro 13″ a iMac.

Nakonec vyhrál iMac 21″ a to v podstatě jen z důvodu momentální nepotřeby neustálého přenášení notebooku, protože vlastním iPad 4 a na účetnictví stále ještě i notebook HP ProBook 15″ (nemělo totiž smysl se ho zbavovat za nějakou směšnou cenu, když zatím slouží slušně).

Rozhodnutí tedy bylo – zakoupit iMac a z iPadu si vytvořit v podstatě “notebook”.

Lépe možná vyjádřeno “mobilní přístroj” (aby případným, někdy oprávněným steskům, že iPad přece není notebook, bylo učiněno za dost).

Používám také iPhone ve verzi 4S (která mi v současné době zatím bohatě a bezproblémově slouží) a tak se myšlenka na spojení “dvou přístrojů do jednoho” v podstatě v mém případě skoro sama nabízí.

Jak jsem zde již psal, už delší dobu pracuji na tom, aby pokud možno veškerá komunikace, která ke mě putuje byla ve formě emailu, případně nějakého online Messengeru, ať už třeba vcelku velmi dobrý Viber nebo v ojedinělých případech Facebook Messenger.

Tato forma nevyrušuje (když nechceme) jako klasický mobil a hlavně mohu se k záznamu komunikaci kdykoliv vrátit.

To je pro mě perfektní benefit, který zaručuje oběma stranám si vzájemně doložit jak se věci udály, když by došlo na spor v komunikaci.

Takže mobil jako takový již na klasické volání v podstatě nepoužívám, s výjimkou komunikace s rodiči.

V jejich věku bohužel tuto skutečnost již těžko změním a je to v podstatě teď jediný možný problém přechodu na “only online” 🙂

Zatím mám v hlavě verzi následující:

– odprodej iPhone 4S

– odprodej iPad 4

-nákup iPad mini retina

Z iPadu mini retina vytvořit jediné komunikační zařízení, cestovní notebook, atd.

Prostě a jednoduše jedno zařízení na celý den.

iMac bude sloužit jako taková domácí základna.

V čem vidím možné problémy?

– Bude iPad mini o hodně “nepohodlnější” na psaní bez externí klavesnice?

Velký iPad používám rozhodně více bez externí klávesnice – tu připojuji opravdu v ojedinělých případech při potřebě psaní delších textů.

– Přesto, že je iPad mini opravdu kompaktní zařízení, nebude přeci jen jako “plnohodnotná náhrada” telefonu “příliš velký”?

Beru v úvahu blížící se léto a tak jednoduché nošení ve větší kapse bundy je ta tam.

Zpravidla stejně nosím u sebe dost věcí, takže asi je toto řešitelné nějakou malou taškou přes rameno. Ale stejně, jisté omezení oproti klasické velikosti iPhonu zde je a je s tím potřeba počítat.

– Jak si poradím v “krizové situaci”, kdy bude třeba “klasicky zavolat”?

Toto je asi řešitelné pomocí volání třeba právě z Viberu, ale přeci jen – pokrytí mobilním internetem není všude. Rozhodně ne to “rychlejší připojení” podporující kvalitu hovoru.

Jak vidíte snažím se neukvapit a pokládat si základní otázky, než učiním rozhodnutí jestli “přeplavat z jednoho břehu na ten druhý”, ale chuť mám poměrně velkou.

Osobně si myslím, že stejně bude třeba prostě do toho vlaku naskočit, vyzkoušet jízdu a uvidí se. Ono většinou problémy, ale i benefity se ukáží až při opravdu ostrém nasazení 🙂

Uvidíme, každopádně pokud se rozhodnu, budu sdílet svoje dojmy a zkušenosti z reálného provozu pro případné další zájemce o přestup 😉

 

MacOS-jak na export do PDF pomocí klávesové zkratky

Dnes se ke mě dostal jeden tip, který mi připadá velice jednoduchý, ale hlavně přínosný, tak se o něj s vámi podělím.
Konkrétně se jedná o nastavení klávesové zkratky pro uložení do PDF v systému MacOS.

V předvolbách systému zvolte položku “Klávesnice”

screen1

 

 

Přepněte se na záložku “Zkratky”

screen2

 

Ve sloupci vlevo vyberte položku “Zkratky aplikací”

screen3

Klikněte na symbol “+” pro vložení nové klávesové zkratky

Název příkazu zvolte Uložit jako PDF…”
Klávesovou zkratku použijte ⌘+P a zvolte “Přidat”

screen4

 

Hotovo, to je celé 🙂

Nyní si zkuste nějaký dokument (nebo webovou stránku) uložit do PDF.

!! POZOR – písmeno P musíte zmáčknout 2x !!!

Takže zkratka bude CMD+PP 😉

Opět se začínám hejbat

Tak a je to tu.
Po dvou měsících “odpočinku”, jsem dnes opět začal.
Ptáte se co?
Opět jezdit na kole….

Dříve jsem aktivně jezdil každý den, což bylo minimálně 10km, když vezmu jen cesty do práce a z práce.
A to v podstatě nepřetržitě, za každého počasí.

Ano, není to žádná extraliga, ale lepší jak sedět doma a hledat čas a vymýšlet pořád dokolečka jak to udělat, aby člověk zvládl všechny úkoly co na něj každej den padají a k tomu ještě chodit někam do posilovny.

Nehledě na to, že “hromadná cvičení” taky stojí nějakou tu korunu a proč zbytečně utrácet, když se dá spojit “potřebné s užitečným” a to rovnou na “čerstvým vzduchu” a ne v nějaký zaprděný posilovně?

Záměrně nepíšu “příjemné s užitečným”, protože pokud člověk se rozhodne a začne se sebou něco dělat, tak na začátku to nic extra příjemného není (pokud pominu možnost že to prostě ojebává samozřejmě).

Když přestanete jednoho rána ten kousek jezdit autem a vytáhnete kolo (běh v tuhle chvíli absolutně vylučuji 😀 ), nejen že uděláte alespoň něco malinko pro svoje zdraví (teda za předpokladu že vás hned nepřejede auto, nebo sebou někde nešvihnete), ale ještě i ušetříte (když jste si nekoupili kolo jen na těch ubrečených 10km).

Každopádně, už jen to rozhodnuti zvednout zadek a začít, vás “nějak a někam posune”.
To mi věřte.

Takže vzhůru za tělem pevnějším a duchem čistějším 🙂


20140219-074558.jpg