dacia-prvni vylet-logo

Dacia Logan MCV – Kapitola 4 – První výlet

4 – První výlet

V minulých kapitolách jsem popisoval co mě přivedlo k Dacii, jak jsem se rozhodoval mezi modely, jak probíhalo finální rozhodování a co jsem nakonec koupil za model.

V kapitole dnešní bych rád zkusil popsat zkušenosti s první jízdou koupeným vozidlem a co jsem vypozoroval a jaké pocity z nového vozu jsem měl.

Auto je doma, jde se jezdit

Jak jsem psal již minule, auto jsem jako první cestu převážel jen od prodejce domů a to máme cca kolem 8km. Takže za tu cestu jsem moc neměl šanci vnímat pocit z nového vozu.

Ale co jsem zpozoroval v podstatě až na konci cesty, byla skutečnost, že při vjetí do díry (jo silnice k nám na vesnici v tom úseku není bůhvíco …) se ozvalo takové “skřípnutí”, nebo možná spíše “zavrzání” někde od místa spolujezdce.

Tak to mě fakt docela naštvalo … jako nový auto a má mi to hned vrzat? Tak to ne!!

Hned jsem začal zjišťovat, odkud se zvuk mohl vzít. Chtěl jsem zdroj identifikovat ihned, protože tohle fakt nechci.

Sice se nejednalo o nic hrozného, ale přeci jen – Nový auto …

 

No zatím se mi zdá, že to dělá otvor ventilátoru před spolujezdcem, protože se mi zdá takový “volnější”, než ostatní otvory jinde.

Nedělá to pořád, ale občas a o to víc to člověka asi štve 🙂

No nic, to dořešíme, říkal jsem si. Chci prostě tichý auto, když je to nový že jo 🙂

Byl jsem rozhodnutý, že to zatím nechám jak to je a až pojedu k prodejci pro chybějící gumovou vanu do kufru, zkusím se na to poptat, aby na to někdo rovnou kouknul.

Jinak auto jelo hezky (čti normálně), mimo toho skřípnutí otvoru ventilátoru nikde nic nebouchalo, nebo nic jiného.

Nový auto no 🙂

Chystáme se na první výlet s Loganem

Nový auto člověk chce hned projet někam, aby si na něj mohl zvyknout, všechno si osahat, a tak no.

Stejně tak i my, bylo rozhodnuto – co nejdřív musíme jet někam na výlet.

A tak se jelo.

Jeden nikdy neví co se může kde vyvrbit, tak jsme zajeli “na otočku” se podívat do Průhonic, což je od nás cca 110km.

Náležitě “poučen” z fóra Dacia klubu, že “s litrem budu brzda provozu”, jsem čekal, že opravdu brzdou budu.

Ale nebylo to tak.

Nebo možná nebylo to tak hrozný? Těžko soudit, ale myslím si, že jsme byli prostě takovým “normálním účastníkem provozu”.

A to i s naším “handicapem” – podle návodu k autu by se nemělo prvních 1000 km točit víc jak 3,5 tis. otáček.

A podle toho jsem se snažil řídit, i když někdy to prostě jinak nešlo.

Našel jsem první závadu!!

Ano, našel jsem při našem prvním výletu s novým Loganem jednu závadu. Nebo spíše “závadu”? Nechám na posouzení každému podle svého.

Podle mého to je spíše než závada lajdáctví, co by se stávat nemělo.

A to ani u značky, jakou je Dacia. A tím neshazuji značku Dacia, ale přeci jen, nemá veřejnou pověst “lepší značky”.

Před Prahou jsem musel zastavit, protože nemám močák jak nákupní tašku.

A po vykonání potřeby a následném protáhnutí se, jsem si všiml, že mi něco nesedí. Nesedí jako podle oka.

No vážně … tady něco chybí !!!!

Nejdřív jsem tomu nevěřil, ale opravdu chybělo.

Plastový podběh předního kola je uchycen takovýma plastovýma “šroubkama”.

Že to nejsou klasický šroubky jsem se dozvěděl až později v servisu.

A koukám, že na jedné straně jsou dole 2 a na druhé jen jeden!!

Nejdřív nechci věřit vlastním očím, ale je to tak. Jeden chybí!!

No, upřímně řečeno, ono až tak o nic nejde když to zjistíte, ale člověka to popravdě docela nasere. Máte nový auto a na něm něco chybí. A že to je taková blbost? Tím snad hůř, říkám si.

V tu chvíli se začnu domýšlet, co tam ještě tak nemusí být úplně v pořádku a dostávám tak trochu vztek.

Přece tohohle si musel, nebo alespoň “by měl”, mechanik co provádí výstupní kontrolu u prodejce všimnout.

Může přehlídnout … já vás slyším, jsme jen lidi, ale přeci jen – přezouvali mně kola před prodejem na zimní, takže to místo musel vidět minimálně 2x a nevšiml?

A to mě docela sere, protože to je opravdu jen a pouze lajdáctví. Jiný výraz nemám.

Já vím, je to blbost, nic se nestalo a nemohlo, ale přeci jen – připomenu se znovu – máte nový auto a chcete aby jako nový prostě bylo. Tečka.

Ale jinak nic co by stálo za řeč 🙂

Takže jednoduše řečeno – jeli jsme prostě normálně, na pohodu, kolem těch 100-110km/h (samozřejmě tam kde to šlo).

Ono, kdo trochu jezdí ne po dálnicích, ale po okrskách zjistí, že moc prostoru na fakt svižnou jízdu zase není – provoz v sobotu dopoledne, směr Praha … no znáte to.

Takže závěr? S litrem v klidu v provozu, uvidíme nějaký těžší terény, kde jsou delší kopce, větší stoupání.

Ale co je jistý, tak na tomhle výletě jsme jeli s úplně syrovým, nezajetým autem, za průměrnou spotřebu dle palubního počítače 4,8 litrů /100 km.

A to mě baví 🙂

Po cestě se nám nic neočekávaného nestalo, nikde nic, až na občasnou výjimku popsanou výše, nepraskalo, nebouchalo, nebo něco podobného. Na prvním výletě jsme najeli něco kolem 250 kilometrů.

Uvidíme, jak se nám bude cestovat dál, ale doufám, že auto bude sloužit nám a ne my jemu 🙂

 

A co příště?

Třeba popíšu skutečnost, jak mě tak trochu nasral pracovník servisu a jak můžete dělat sebelíp a snažit se prezentovat zrovna vaši značku jak nejlépe umíte a pak přijde jeden trouba a celý vaše úsilí dokáže nakopat tam, kde ho určitě mít nechcete.

Ale to až příště…

2 komentáře u „Dacia Logan MCV – Kapitola 4 – První výlet“

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *