logo Dacia přebírání vozu

Kapitola 3 – Je rozhodnuto, jde se nakupovat

V minulém díle tohoto “seriálu” jste se dozvěděli, jak probíhalo rozhodování a jak proběhla zkušební jízda s vybraným vozidlem Dacia Logan MCV.

A jak už možná víte, bylo rozhodnuto, že můj zájem bude směřovat do modelu Logan MCV, 1.0 , bez turba, prostě atmosféra.

A tak bylo nutno, potvrdit objednávku a provést další příjemné věci.

A přesně o tom, jak probíhá celá taková anabáze se dočtete dnes.


Objednání nového vozidla

Nikdy v životě jsem nové auto (myšleno jako funglovku, ze salonu) nekupoval a tak jsem žil v přesvědčení, že člověk prostě přijde do prodejny, vybere si o co má zájem, zaplatí a za chvíli odjíždí s novým vozem.

Já naivka nezkušená …. 😀

Takže jak to tedy je ve skutečnosti, když se rozhodnete pro nový vůz?

Mnou popisovaná zkušenost bude trochu zkreslena skutečností, že já se rozhodl pro vozidlo, které bylo skladem u prodejce (to je ta “fofr varianta”).

Při obhlídce aut, co měl při naší návštěvě dealer skladem, jsem se mohli rozhodnout pro jednu ze čtyř barev (ty byly volné k prodeji).

Modrá Navy, Světlejší modrá, Bílá a Šedá Comete (taková tmavá, skoro černá no 😀 ).

Byl jsem do té chvíle skoro rozhodnutý pro bílou, nějak mně  na to auto seděla podle fotek co jsem viděl.

Ale ve skutečnosti se mi najednou až tak nelíbila tahle možnost. Nevím no … nebylo to ono.

Ale na fotkách … jo to se mi líbí i dneska. Divný ..

Tak nějak neplánovaně nám oboum do oka padla právě ta šedá comete metalíza.

V podstatě asi během minuty bylo rozhodnuto – tu bereme 🙂

Tím pádem jsme měli “za nás splněno” – teď přišel na řadu prodejce a jeho požadavky.

Vše probíhalo vcelku jednoduše a srozumitelně – paní mi vysvětlila jak to chodí a k mému trochu údivu jsem zjistil i skutečnost, že to není jen o tom, že “prodejce dostal peníze, vezmete auto a můžete frčet”.
Je to trochu složitější, ale to možná nemá cenu v tuhle chvíli vysvětlovat, protože zákazníka to koneckonců moc nezajímá – ten chce jezdit 🙂

Takže telefonicky jsem u paní hned druhý den ráno udělal předběžnou zamluvenku na vybrané auto (aby mi ho někdo při mém štěstí nevyfouknul a já nemusel rozhodovací kolečko absolvovat znovu, protože to už bych nedal 🙂 ) a domluvili jsme se, že pošle zálohovou fakturu na část ceny a tuto já obratem zaplatím a zbytek kupní ceny doplatím hotově na prodejně.

Domluveno a já netrpělivě čekal, že za pár minut mi přijde na email zálohovka.

Blbec no 😀

Těch “minut” proběhlo víc než bych čekal a já netrpělivě prohlížel složku spam, aktualizoval poštu, čekal a hledal “kam mi zase ten email určitě zmizel” 😀

No natěšený dítě na vánoční dárky hadr ….


Vsuvka pro dopřesnění:

Velmi mile mně překvapil tento prodejce, když jsem se zeptal, zda jsou schopni a ochotni (jeden nikdy neví dneska že jo) mi auto ještě před převzetím rovnou zaregistrovat na značky.

Odpověď? Jasně, není žádný problém.

Super.

A kolik mě to bude stát?

No správní poplatek je 800,-Kč.

Fajn. A dál?

Dál nic. To je vše, zaplatíte správní poplatek, který mi tam musíme zaplatit. A to bych Vás požádala, zda byste mohl přinést v hotovosti, pokud to není problém, při převzetí vozidla.

Spadla mi brada ….. Na fóru jsem se dočetl o praktikách některých prodejců, že ke správnímu poplatku vybírají ještě svůj poplatek podle sazebníku (celkem cca 2000,-Kč).

Vím, člověk by to bral jako samozřejmost, že to bude “zdarma” při koupi nového vozu, ale popravdě řečeno, byl jsem stejně rád, že ušetřím čas a nebudu muset na úřad kvůli registraci.

Takže v tomhle případě pro prodejce dávám palec nahoru.


Ale zpět ….

Zálohovka přišla, já zaplatil a jak jsem zvyklý, poslal jsem prodejci ještě i doklad o zaplacení, aby se celý proces zbytečně nezdržoval- auto jsem chtěl mít doma co nejdřív.

Zajímavý co?
Doteď mi nechybělo, ale jak jsem se rozhodl, že ho chci, začal jsem strašně spěchat.

Myšlenkové pochody jsou někdy vážně legrační. Jak jsem nedočkaví ….

Jak dlouho to všechno trvá?

To je taky věc.

Když jsem se na tohle ptal u prvního prodejce (pamatujete? Moje první jízda v litru 🙂 ), bylo mi řečeno:

“No jak to funguje … zaplatíte vozidlo a cca do deseti dnů jezdíte”.

Chápete? Slyšíte? Do deseti dnů!!!

“To jako fungl nový auto budou teprve sestavovat z krabice nebo co?”

“Co jim sakra na tom trvá deset dnů”?

Tak přesně tohle jsem si říkal 🙂

 

A u “mého” prodejce na stejnou otázku odpověď:

“Je pondělí (odpoledne), ve čtvrtek by se vám hodilo přijet převzít auto?”

Rozdíl co? Obě skladovky, tam 10 dnů, tady v podstatě 3 dny.

No jasně že by se mi to hodilo. Paráda. Neskrývám spokojenost.

Takže jestli jste si mysleli, že když se rozhodnete pro skladové vozidlo, tak že za slabou hodinku s ním jedete na výlet, jste stejně naivní jako jsem byl já.

Teda vlastně … už nejste  🙂

Takže, auto bylo domluvené a zaplacené, termín taky, doladili jsme detaily a zbývalo jen čekat na ten vytoužený den…

 

Sakra, málem bych zapomněl – pojištění auta ….

Pojištění auta

Paní nezapomněla samozřejmě ani na informaci, že mi mohou nabídnout pojištění vozidla.

Byl jsem rozhodnutý, že si pojištění zařídím sám, což jsem hned i říkal, ale i tak jsem poprosil o jejich návrhy, abych měl s čím porovnat výhodnost mého oproti jejich a obráceně.

I když věděla, že ze mě asi v tomhle případě kšeft nekouká, ochotně mi vše poskytla.

Takže taky fajn.
Žádný (jak jsem většinou zvyklej) “přesvědčovací metody nebo kyselý ksichty”. Prostě takříkajíc na pohodu.

Chopil jsem se tedy nutnosti zjišťovat možnosti a varianty pojištění.

 

Už dávno to nemám tak, že bych s papírama obíhal pojišťovny, nebo někde na netu vyhledával možnosti.

Na to máme svého “finančního poradce” a ten to odmaká za nás.

V podstatě už hodně let mám vždy někoho takového k ruce.

Stávajícího má Jituš už delší dobu a vždy to fungovalo na výbornou, takže jsem se přidal “do stejné stáje” a pána zaúkoloval.

A vzhledem k tomu, že u mě to nemá nikdo jednoduchý, řešili jsme to celé o víkendu přes messenger 😀

Nejdříve jsem byl rozhodnutý, že chci vlastně jen povinné ručení a tím to končí.

Jenže Jituš no …. nahlodala mě, jestli by nebylo dobré, když je to nový auto, si dát i havarijní pojištění. Co kdyby …

No a co kdyby se stalo …. Co kdyby jsem se na to jen zeptal, nechal si zpracovat několik nabídek a uvidíme.

A stalo se.
Ať to neprodlužuji – poradce zamakal v napjatém časovém rozpočtu na výbornou (posílám další palec nahoru) a vše se stihlo.
V pondělí jsem tedy mohl u prodejce předložit zelenou kartu a přihlášení vozidla už nic nebránilo.

Ufff…otřít pot z čela a vydechnout si – byl to běh, ale stihlo se to 🙂

Minule jsem taky slíbil, že prozradím, jak jsem ušetřil že jo?

Tak jo, prozradím to 🙂

Jak jsem ušetřil 5000,-Kč

Při brouzdání na fóru Dacia jsem zjistil, že existují nějaké kupóny za které při nákupu nového vozidla Dacia dostanete u prodejce slevu 5000,-Kč.

Nějak jsem nechápal, v čem to vězí.

Ale komunita na fóru Dacie je podle mé zkušenosti velmi vstřícná a hlavně – jednoduše jsem si to tam našel, včetně zkušeností lidí popsaných tam.

Takže …. no využil jsem této možnosti samozřejmě 🙂

A jak to teda funguje?

Jednoduše.

Opravdu je možnost získat kupon na slevu v hodnotě 5 tisíc korun. A není to žádná šmelina, nebo podvod, nebo něco takového.

Je to tzv. Dacia Ambasador program.

V podstatě takový Affiliate marketing v praxi automobilky Dacia.

Každý kdo si zakoupí nové vozidlo Dacia, za nějaký čas dostane možnost rozdat až 3 “doporučující kupóny” novým zájemcům o koupi vozidla.

Jakmile nový zájemce uplatní při nákupu vozidla u prodejce Vámi darovaný kupón, dostane slevu 5 tisíc a vy dostanete taky možnost si uplatnit slevu 5 tisíc, třeba na servisní práce, nebo na doplňky, apod.

Jednoduše řečeno:

Za doporučení Dacie dostanete vy 5 tisíc i nový kupující 5 tisíc.

To je fér ne?

Mně osobně se to líbí a hlavně – funguje to naprosto v pohodě a jednoduše.

Takže, kupon jsem získal od jednoho člena na fóru Dacia klubu, u prodejce jsem nahlásil, že budu uplatňovat ambasador kupon na slevu, zaslal jsem ho paní emailem a na objednávce vozidla mi bylo odečteno 5000,-Kč.

Super a v podstatě za nic.

Přiobjednal jsem si rovnou totiž gumové koberečky do auta (protože jezdíme i do přírody a jednoduše se udržují) a hlavně – zimní gumy, protože auto bylo samozřejmě na letních.

Takže sleva se hodila a líbí se mi, že Dacia, ač v podstatě ani už nemusí se nijak vnucovat (dle zájmu kupujících o jejich vozidla a čekacích lhůt při objednání vozu), tak i přesto dělá takovýhle “affiliate”, nebo chcete-li, v tomhle případě asi spíše “odměňování zákazníků”.

Je to fajn, nepočítal jsem s tím a potěšilo mě to.

 

Co se fóra Dacia clubu týče – pokud přemýšlíte jestli do Dacie jít a nebo ne, určitě doporučuji minimálně na fórum kouknout, protože informací tam je dost, najdete v podstatě vše co je třeba a pokud ne, někdo vám určitě docela rychle odpoví.

Teda u mě to tak bylo.

Odkaz na forum je zde:
Dacia klub

A když už mi tak pěkně pomohli s kuponem, hned jsem se rozhodl a podpořil zase na oplátku forum zaplacením VIP účtu (300,-Kč / rok).

To bylo za slevu to nejmenší co jsem mohl udělat. Ale nikdo mě nenutil, fungovat můžete samozřejmě normálně na foru i bez VIP účtu 🙂

A samozřejmě i bez vozidla Dacia, když jste třeba “čekatel” 🙂

Převzetí vozidla

Ve čtvrtek přišel ten slavný den převzetí vozidla. Dočkali jsme se 🙂

Hned po práci klušeme s Jituš její Lagunou do Chrudimi. Při příjezdu do prodejny už za dveřma vidím “našeho Logana” jak ho ještě leští.

Říkám Jituš “ aha, tak plachta nebude” …
(Pozn.: co jsem měl možnost vidět, tak u Dacie praktikují předávání auta pod plachtou a při ceremoniálu se plachta sundává … no jako v Mercedesu, jen vás to bude stát zlomek ceny – asi jako držák na pití v Méďovi 😀 ).

Je to sice prdel, ale proč ne, člověk si třeba kupuje nový auto jen jednou za život, nebo na sklonku života a i taková “blbost” mu udělá opravdovou radost.

Neposmívám se, naopak, chválím, pokud se tak děje vždy.

Proč by i levná značka nemohla mít kolem sebe “slušnej koncert” ne?

Já byl teda “bezplachtovej případ”, ale mně to nevadí.

Paní se omlouvala, že teprve před chvílí přijela z inspektorátu. Takže techničák necháme ještě vychladnout a přebíráme.

Je to obřad vám povím 🙂

Návod na rádio stejně tlustej jako návod k celýmu autu (stejně jsem ho ještě ani nečetl) 😀

Vše uloženo v nádherné, ručně obšité kožené taštičce se zlatým  logem Dacia.

No dobře, kecám no …. vše uložené v modrém “látkovém pouzdru” no …

Ale lepší jak kdyby to bylo volně, nebo v igelitce 🙂

A ještě jedna vychytávka – na jednom klíči od vozidla přívěsek. To by nebylo až tak “wauuuuu…”, ale v něm instalované číslo na mobil do servisu.

Dobrý!!

No i když vlastně … teď mi to došlo naplno … to jako bylo myšleno tak, že ho budu tak často potřebovat?

Nebo spíše tak, že než ho budu potřebovat, tak bych ho už nemusel najít?

Sakra … na to jsem se nezeptal.

Beru tedy variantu druhou radši 😀

 

Pak jdeme do vozidla – proběhne proškolení obsluhy.

Nemá cenu asi psát detaily, stačí se podívat na film Vrchni prchni :

“Erno, ty stěrače nemusíš hlásit, to vidím”.

“Klakson troubí” …. a tak no.

 

No a jedeme …

Pardon ..

Jedeme naším novým, voňavým (no dobře, nevoní, ale ani nesmrdí) Logánkem a jak je asi patrno, už na něj šišláme a rozmazlujeme ho kluka …

Snad se nám hned nepokaká, plínky nemáme 🙂

 

No a tak máme od toho dne doma nového člena rodiny.

Doufám, že nás bude mít rád, protože my ho rádi máme.

Minimálně zatím 🙂

 

A jak nám Logan slouží?

Přišli jsme při používání na něco, co se nám nelíbí?

Začíná se projevovat “kult Dacia”?
(jakože … tady to bouchá, něco se hned vysypalo, nejede to?)

O tom zase příště, snad jen skutečnost, že nic není bez chyby 😉

4 komentáře u „Kapitola 3 – Je rozhodnuto, jde se nakupovat“

  1. Paradni auticko.Meli jste kliku,Aures Holdings si uctuje za registraci 5000,- a nakonec na urad musi stejne zakaznik,takova pekna vychcavka.Skoda,ze nejste pobliz,nejaka pekna RZ by byla.

  2. 5000??? No pane jo. Tak to bych si tam asi radši i došel sám 😀

    Nějaká pěkná RZ? Asi nerozumím jak je myšleno.
    EDIT: tak už jsem byl proškolen a už vím 😀

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *